penaja utama

Monday, April 18, 2011

Filem Monopoly 2011

http://adzmierz.blogspot.com/


Siapa masa zaman budak dulu suka main kad monopoly? ada yang sampai besar masih suka main lagi,siap main game dalam pc takpun main monopoly deal kad.Monopoly deal paling best main,mesti gaduh punya lah,boleh main dengki-dengki dengan orang hahahaha,tapi tak baik kalau di amalkan dalam kehidupan seharian hahaha,dan yang paling best di dengar,menurut sumber dari internet yang boleh dipercayai,tahun 2011 ni,Ridley Scott nak terbitkan filem Monopoly,mesti best kan?tak sabar nak tunggu tayang kat Malaysia,hope ada,macam mana la jalan cireta filem tu,macam filem Zumanji ke?sama-sama tunggu lah nanti.

sumber http://www.3dmovie-trailer.com/p/2011-movies.html

Sedikit sejarah permainan monopoly dari wikipedia.

Monopoly adalah satu permainan papan yang paling laris jualannya di dunia. Dalam permainan ini, pemain berlumba untuk mengumpulkan kekayaan melalui satu perlaksanaan satu sistem ekonomi mainan yang melibatkan pembelian, penyewaan dan pertukaran hartanah dengan menggunakan duit mainan. Pemain mengambil giliran untuk membalingkan dadu dan bergerak di sekeliling papan permainan mengikut bilangan yang diperolehi dengan balingan dadu tadi.

Permainan ini dinamakan bersempena konsep monopoli dalam teori ekonomi, iaitu penguasaan pasaran oleh peniaga tunggal tanpa ada apa-apa persaingan.







No comments:

Post a Comment